2012. augusztus 28., kedd

A nők helyzete ma

Hogy miért is született ez a bejegyzés? A mai események elgondolkoztattak és fel is háborítottak. Éppen a vasútállomás felé mentem, meleg nap lévén, egy farmer sort volt rajtam, pólóval. Előttem egy pasi ment, fekete cipőben és hosszú nadrágban. Ő már majdnem odaért, de még visszafordult és odakiáltott a kocsmánál lévő embereknek (mert az állomásnál van egy két kocsma is). Ezt mondta: "Azt vettem észre, hogy manapság a nők teljesen úgy öltöznek, mint a férfiak: rövid farmer nadrág, és szoknyát szinte egy se hord, nem úgy mint régen." Kb ez volt a mondanivalójának a lényege. Közben magamra néztem, és leesett, hogy rám érti, csak nem nekem szólt be. De még mielőtt bármit is tudtam volna reagálni, a kocsmáros vagy valaki vendég visszaszólt, hogy a zsidó (ezt mondta rá, bár szerintem nem volt az, de mindegy is) férfiak meg fekete cipőben, és hosszú nadrágban járnak, és mennek szépen a vonathoz! Persze ennél egy kicsit csúnyábban fogalmazott, de azt nem akartam leírni. A lényeg az, hogy tulajdonképpen megvédett, mégha nem is a legszebb módon.
Az viszont nem esett jól, amit az a másik ember mondott. Nem is ismer, most látott először, honnan tudja, hogy nem szoktam-e amúgy szoknyát hordani? Mellesleg szeretem a szoknyákat, meg a ruhákat is, de azért nem járok állandóan abban, főleg ha túrázni megyek. De akkor is, nekem senki ne mondja meg, hogy miben járjak, mit hordjak, főképp ne, hogy mit tegyek! Nem szeretem az olyan konzervatív férfiakat, akik azt gondolják, hogy a nők csak szoknyában járhatnak, nem dolgozhatnak és az a feladatuk, hogy főzzenek, takarítsanak, gyereket neveljenek. Persze, ezeket a feladatokat is el kell látni, de én azt hiszem, hogy mára már kiharcoltuk az egyenlőségünket, mi is dolgozhatunk, van szavazati jogunk, és egyáltalán, minket, nőket is ugyanazok a jogok illetnek meg, mint a férfiakat. Nem vagyok feminista, de felháborít, ha valaki így gondolkozik, mint ez a férfi. Elhiszem, ha tetszik neki, ha egy nőt szoknyát visel, de ne várja el mindenkitől. Ez már nem a 19. század, hanem a 21. ...

19. századi divat (persze ez is szép)

21. századi divat (szerintem ez is stílusos)

Csajok, mondjátok, mit szóltok? Hát nem egy szabad világban élünk? Tűrjük, hogy megmondják, hogyan öltözködjünk? Szerintem nem! A pasik ne szóljanak be! Semmiért se, se ha kövérek vagyunk, se ha vékonyak, se ha szoknyában vagyunk, se ha éppen nadrágban. Persze itt nem azt mondom, hogy nyugodtan kövessünk el divatbűnöket, de ha jól érzed magad valamiben, akkor nyugodtan hordd, hiszen ez a lényeg. Jól kell érezni magunkat a bőrünkben, és akinek ez nem tetszik, azzal nem kell foglalkozni. Ennyi. :)

Nektek mi a véleményetek? Volt már hasonló élményben részetek? Mit gondoltok a nők helyzetéről?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...