2012. augusztus 22., szerda

Csokoládécipő - könyvajánló


Régóta tartozom már ezzel nektek, hisz régen említettem, hogy ezt a könyvet olvasom. Azóta persze már rég elolvastam, kb 3 napot igényelt. Nagyon nagyon tetszett, alig bírtam lerakni. Szükségem volt már egy ilyen olvasmányélményre, mert a vizsgaidőszak alatt nem nagyon tudtam olvasni. Persze azóta már eltelt egy kis idő... :D
Most lelkendezhetnék egy sort arról, hogy mennyire szeretek olvasni, mennyire csodálatos érzés belemerülni egy könyv világába, milyen jó, amikor megszűnik a külvilág, nincs más csak a könyv, amit olvasol, a sztori, már szinte látod a szereplőket, a helyszíneket, érzed az illatokat, érzed mit éreznek. Annyiféle történet van, annyi csavar, csattanó, titok, és mégis sok hasonlóság, de azért még mindig vannak jó könyvek, még mindig elő lehet rukkolni valami újjal, valami mással, mind történetileg, mind szerkezetileg. Egy sablonos sztorit is fel lehet dobni, ha ért hozzá az író. Sose fogom megérteni azokat, akik nem szeretnek olvasni. Akik inkább megnézik a filmváltozatot, mintha helyettesíteni lehetne vele a könyvet... Nem akartam áradozni, de megtettem. :D Viszont mostmár tényleg ideje áttérni a konkrét könyvre, a Csokoládécipőre. Az első része is remek volt, de nekem a második jobban tetszett, így most erről fogok bővebben beszélni.
Bonbonimádóknak és csokoládéfüggőknek kötelező olvasmány! :) A filmet talán sokan láttátok, de mindenképp érdemes elolvasni a könyvet is, mert nem teljesen ugyanarról szól, sőt. A vége is más az első résznek, de nem árulom el. 
A második részben felbukkan egy új szereplő, akit eleinte utál az ember, aztán mégis kedveli, de a végén megint utálja. A könyv tele van titkokkal, több szálon futnak az események, ami nagyon tetszik, hogy több szereplő szempontjából is leírja Joanne Harris a történetet, megtudjuk, hogy ők mit gondolnak. Szerintem nagyon ötletes megoldás, bár már találkoztam ilyennel, szóval nem számít újításnak, de ez nem is cél.
Nagyon izgalmas volt, nagyon kellett figyelni, hogy ki, mit, miért, kivel csinál. Néha bosszankodtam, máskor örültem, drukkoltam a szereplőknek. Pont ilyen könyvre vágytam, amibe ennyire bele lehet élni magunkat.
Ami viszont nem nagyon tetszett, az a boszorkányság... Ez nekem már sok volt, de próbáltam úgy tekinteni rá, mint a Harry Potterre, és így el lehetett viselni. :) Bár azért érdekes volt, hogy mit, hogy csináltak, milyen kis trükköket alkalmaztak. Szóval ez ne rettentsen el senkit az elolvasásától. :) Ami még idegesítő volt, hogy időnként előbukkantak francia szavak, oké, hogy ott játszódik... :D De aki nem tud franciául, az mit csináljon? :)
Mindent összevetve viszont, rég olvastam ilyen jó könyvet. Voltak benne jó tanácsok, tanulni is lehet belőle.
Olvassátok el, megéri!

Ti milyen könyveket olvastok? Legyen még könyvajánló?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...