2012. augusztus 10., péntek

Gouda sajtos pogi - kipróbálva

Ugye említettem, hogy apukámnak szülinapi bulija volt. Íme itt az egyik recept, amit kipróbáltam. A Nők Lapja Konyha júniusi számából van az ötlet.


Gouda sajtos pogácsa

Hozzávalók:
·         1,5 dkg élesztő
·         1 tojás + 1 a kenéshez
·         10 dkg tejföl
·         20 dkg liszt
·         10 dkg margarin/vaj
·         1 teáskanál só (de szerintem ennél többet kell rakni)
·         12 dkg reszelt gouda sajt (ebből is lehet többet, és akár más sajttal is lehet csinálni)

Elkészítés:
Az élesztőt és 1 tojást simára keverünk a tejföllel, a lisztet elmorzsoljuk a vajjal/margarinnal, a sóval és a sajt felével, majd alaposan összedolgozzuk a tejfölös résszel. Egy tálban lefedve duplájára kelesztjük, majd lisztezett deszkán 1,5 cm vastagra nyújtjuk, és kb. 3-4 cm átmérőjű pogácsaszaggatóval kiszaggatjuk. A maradék tésztát újra összegyúrjuk és kiszaggatjuk. A pogácsák tetejét megkenjük a felvert tojással, megszórjuk a maradék sajttal. Sütőpapírral borított sütőlapra helyezzük, majd ismét megkelesztjük kb. 20 perc alatt. 180 °C fokra előmelegített sütőben készre sütjük.

Az eredeti
Amit én csináltam :)

Közelebbről


Szerintem jól sikerült, és hogy percek alatt elfogyott, az is ezt mutatta. :) Kiváló sör-és borkorcsolya, és csak úgy eteti magát.

Kipróbáljátok majd? Jöjjön a többi recept is? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...