2012. augusztus 14., kedd

Lekváros-marcipános bonbon

Végre itt az első bonbonrecept! :) Ez is apukám bulijára készült, mint a pogácsa . Sokat bajlódtam vele, de csak sikerült, és egész jó is lett. Hozzá kell tennem, hogy először csináltam forma nélkül bonbont. :D
Viszonylag egyszerű elkészíteni, és nem kell hozzá sok minden. :)


Hozzávalók kb 12 darabhoz:

  • 100 g étcsoki (én Tibit használtam)
  • marcipán (tetszőleges mennyiség, én kb 100 grammot használtam, bár lehet, hogy kevesebbet)
  • gyümölcsíz (vagy Hitler szalámi :D, az a lényeg, hogy ne folyjon)


Elkészítés:

Először a marcipánt porcukros deszkán kinyújtottam, mert túl vastagnak találtam. De a Dr. Oetker-es szerintem jó vastagságú, azt már nem kell nyújtani. Felvágtam kis kockákra, utána pedig a gyümölcsízt is akkorákra, mint a marcipánt. Rárakosgattam, valahogy így kell kinéznie:


Végül pedig megolvasztottam a csokit vízgőz felett. Fakanállal kavargattam, hogy megfelelő állagú legyen. A megfelelő hőmérsékletet sajnos még mindig nem tudtam eltalálni, mert nem lett szép fényes, ropogós a csokiburok. Egyenként belemártogattam a kockákat a csokiba, ami elég nehéz volt, még ezt is gyakorolni kell. :) A tetejét dekorgyönggyel, mandulával díszítettem, de lehet bármit rakni rá, csokiforgácsot, másfajta csokival becsíkozni, vagy akármi. Engedjétek szabadjára kreatív fantáziátokat! :) Utána pedig egy időre a mélyhűtőbe kell tenni, amíg meg nem dermed a csoki.
Íme a végeredmény:



Tudom, hogy nem lett tökéletes, de szerintem tetszetős. És nagy sikert is aratott, ez is hamar elfogyott. :)

Ti szeretitek a bonbonokat? Készítettetek már? :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...