2012. szeptember 1., szombat

Kecskemét - a hírös város

Egy kicsit még térjünk vissza a nyárhoz, mert elmulasztottam a kecskeméti beszámolót. De most végre megírom, a képeket is sikerült összeszednem. :)

Mit kell tudni Kecskemétről? Az Alföldön fekszik, ezért nagyon meleg van ott általában, persze nekem is sikerült kifognom a legnagyobb hőséget. :D Elég nagy város, de szerencsére nem messze laktam a belvárostól, busszal elég hamar be lehetett érni. Megyei jogú város, ezért kell is, hogy szép legyen, rendben legyen. Folynak is a munkálatok, tereket, parkokat újítanak fel, alakítanak át. :)
Sok híres ember is származik innen, például a zeneszerző és népdalgyűjtő Kodály Zoltán, vagy a Bánk bán írója, Katona József.
Rengeteg szép épület van, sok templom, szinte az összes nagy vallásnak található itt temploma. Az egyik leghíresebb épület a Cifrapalota, amiről talán mindenkinek beugrik a kis versike. :D ("Cifrapalota, zöld az ablaka...") De a városháza, a különböző iskolák is növelik Kecskemét fényét. Ezenkívül van még ott mozi,  színház, pláza, sok hangulatos étterem, kávézó, egy szép nagy könyvtár, és persze a legfinomabb fagyi! Az Aranyhomok Hotel mellett lehet kapni, és tényleg nagyon finom! Rengeteg féle van, alig tudtam választani, így többször is jártunk ott. :)
Mikor ott voltam, éppen akkor zajlott a Hirös hét, ami már sokadszorra került megrendezésre. Erre is elnéztünk, volt sok kirakodós, meg kajás bódé. Egész hangulatos volt. :)
Nekem nagyon elnyerte a tetszésemet ez a város, szívesen visszamennék máskor is, főleg, hogy ott lakik egy kedves barátnőm. :) Most is nála voltam.


Cifrapalota :)

Tudomány és Technika háza, régen zsinagógaként használták



Református suli, engem kicsit a Roxfortra emlékeztetett :D
Színház előtt :)




Egyik templom udvarán

Szintén a templom udvara


Városháza

Vacsim a Király Pizzériában


Nagyon szép a város, rengeteget lehetne még mesélni róla, de mára ennyit. :) A lényeg, hogy jól éreztem magam és máskor is visszamennék. :)

Hogy tetszik? Ti jártatok már ott? Esetleg ott laktok?


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...