2012. november 12., hétfő

Emberi jogok 16-20

Megint hétfő, megint emberi jogok. Gondolom izgatottan vártátok milyen jogaink lehetnek még, hát hoztam nektek öt újabb videót! :D Nem is húzom tovább a szót, csapjunk bele a lecsóba! :P (Bocsi a szóhasználat miatt, agyamra ment a tanulás :D)

16. Házasság és család


Annyira megható ez a videó! :) Természetes jogunk van a házassághoz, és a családalapításhoz. Ezen talán azt kell érteni, hogy mindenki azt választja társául, akit szeretne, és nem pedig azt, akit kijelölnek neki... :)

17. Jog a saját dolgainkhoz


Hobbi, tárgyak, stb. Jogunk van saját magunknak kiválasztani ezeket a dolgokat. Utálom azt, ha a szülők megszabják, hogy mit kell csinálnod, és mit nem csinálhatsz. Az én életem, az én döntésem. Hadd csináljam azt, amit szeretnék. Persze, ha valami nagy hülyeséget akarok csinálni, akkor figyelmeztethetnek, de ne ők irányítsanak, ne ők szabják meg.

18. A gondolat szabadsága


Ez részben kapcsolódik az előző videóhoz. Annyit tudnék ehhez hozzáfűzni, hogy nyugodtan legyen saját véleményünk, saját gondolataink! Ne hagyjuk, hogy mások határozzák meg gondolkodásmódunkat! Persze nem azt mondom, hogy ne adjunk mondjuk a szüleink véleményére, de azért legyen saját véleményünk. Nem bírom azokat a magyartanárokat, akik azt várják, hogy az ő gondolataikat adjuk vissza a dolgozatban, és csakis azt. És mondjuk egy verselemzésbe ne vigyünk bele saját gondolatot, egy kicsit magunkból. Ha az ő elvárásainak felelnénk meg, akkor mindenkinek ugyanolyan lenne az esszéje...

19. A kifejezés szabadsága


Ez szerintem magától értetődő. :) Hadd fejezze ki mindenki magát úgy, ahogy szeretné! :)

20. A gyülekezési szabadság


Ez a jog szerintem törvénybe is van foglalva, szóval megint csak nem kell agyonmagyarázni. Annyira tetszik a zene, ami a videó alatt megy. :)

Remélem tetszettek az e heti jogok is, és a hozzájuk fűzött kis kommentár. :D A korábbiakat innen el tudjátok érni: emberi jogok.
Hamarosan indul az új posztsorozat! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Bátran írjatok, kíváncsi vagyok a véleményetekre! :)

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...